10 Farklı Gül Yağının Faydaları Sizi Oldukça Şaşırtacak!

Gül yağının faydaları nelerdir? Özellikle doğal güzellik ve şifa arayanların en çok merak ettikleri konular arasında yer almaktadır. Gül yağının faydaları birçok alanda sayılabilir.  Özellikle mis gibi kokusuyla hayranlık uyandıran gül yağı diğer birçok alanda etki etmektedir.

Güzel kokusuyla bilinen güller bahçelerin en güzel süsleri arasında yer almaktadır. Güllerin yapraklarından elde edilen uçucu yağın da birçok faydası olduğu bilinmektedir. Peki çok sevilen ve birçok alanda tercih edilen gül yağının faydaları nelerdir? İşte cevabı

gül-yağının-faydaları

10 Adımda Gül Yağının Faydaları Nelerdir?

Gül yağının faydaları saymakla bitmez elbette fakat en çk bilinen ve kullanılan faydalarını incelemek gerekirse özellikle cilt sağlığına oldukça iyi geldiğini söylemek mümkün. Peki cilt sağlığı dışında hangi alanlarda kullanılıyor? Ne gibi faydaları var? Öncelikle gül yağının nasıl kullanılacağını bilmek sizi faydalarına daha kısa sürede ulaştıracaktır.

gül yağının faydaları
                                                             Gül Yağı Nasıl Kullanılır?
Psikolojik olarak rahatlama etkisini görmek istiyorsanız banyo suyunuza gül yağını damlatabilirsiniz.
Ayaklarınıza yapacağınız gül suyu ve yağı banyosu sizi oldukça rahatlatacaktır.
Cildinize yapacağınız çeşitli yağlarla bir karışım halinde maskelerin yapımında kullanabilirsiniz.
Yaşlanma karşıtı etkileri için ise nemlendiriciniz ile birlikte kullanmalısınız.

1 – Gül Yağının Yüze Faydaları

gül-yağının-faydaları

Halk arasında faydalarından sıklıkla yararlanılan gül yağının faydaları en çok cilt üzerindedir. Birçok cilt sorununa iyi gelen gül yağı cilt bakımına önem verenlerin kullandığı ürünler arasında ilk sırada yerini almaktadır.

Tek başına cilt problemleri üzerinde oldukça büyük bir etkiye sahiptir. Bu sayede cilt problemlerinden yakınan kişiler gül yağından sıklıkla faydalanırlar. Özellikle cilt üzerinde faydaları şunlardır;

• Cildinizi sıkılaştırır ve dinçlik katar. Yaşlılık belirtilerini en aza indirerek yaşlanmayı yavaşlatır.
  • Kuru ve pul pul dökülen ciltler için eşsiz bir nemlendirici niteliği taşır ve cildinizi ihtiyaç duyduğu neme doyurur.
  • Antiseptik özelliği ile bilinen gül yağı kullanıldığı bölgedeki mikropların üremesini yavaşlatır. Bu sayede mikroba bağlı iltihaplanma gibi sorunlarınızın önüne geçmiş olursunuz.
  • Özellikle gözeneklerinin genişliğinden şikayetçi olan kişiler gül yağının faydaları arasında cilt sıkılaştırma etkisini kullanarak gözeneklerini küçültür. Bu sayede gözeneklere yerleşen zararlı bakterilerin sivilce yapıcı etkisini de azaltmış olursunuz. Daha pürüzsüz bir cilde kavuşmaya yardımcı olur.
  • Her gün makyajdan arındırdığınız cildinize, arındırma esnasında kullandığınız ürün ile karıştırarak kullandığınız gül yağı cildinize hem gerginlik hem de rahatlık verecektir.
  • Daha parlak bir cilt için ise sadece gül yağı ile cildinize özellikle akşamları masaj yapmanız yeterli olacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken şey ise gül yağının faydalarını görmek istiyorsanız cildinize mutlaka gece uygulamalısınız. Aksi taktirde güneş ışını ile temas eden gül suyu cildinizde lekelenmeler meydana getirebilir.

gül-yağının-faydaları

2 – Gül Yağının Ağrı Kesici Etkisi ile Tanışın!

2015 yılında yapılan bir araştırma sonucu gül yağının beyni iyi hissetmek için salgıladığı endorfin hormonunu aktifleştirdiği görülmüştür. Özellikle baş ağrılarında ya da ameliyat gibi durumlardaki ağrıları hafifletme özelliği gül yağı kullananların yorumları arasında bulunmaktadır.

gül-yağının-faydaları

Rahatlatıcı etkisiyle hem migren ağrılarını hem de şiddetli baş ağrılarını hafiflettiği görülmüştür. Bu sebeple birçok kişi tarafından tercih edilmektedir. Bu özelliği gül yağının faydaları arasında en sevilendir. Doğal ağrı kesici özelliği henüz birçok kişi tarafından da bilinmemektedir.

3 – Gül Yağı ile Menstural Rahatsızlıkları Azaltın!

Yapılan bir araştırma sonucu adet sancısı çeken kadınların karınlarına gül yağı ve badem yağı ile masaj yapılması sonucu ağrılarının hafiflediği görülmüştür. Menstural ağrılarda kadınların sıklıkla tercih ettikleri rahatlatıcı yağlar arasında yer almaktadır.

4 – Psikolojik Olarak Stres ve Kaygıyı Gül Yağı ile Azaltın

Psikolojik olarak gül ve gül yağı kokusu insanlar üzerinde rahatlatıcı etki yaratmaktadır. Bu sayede stres ve kaygıyı yok ettiğini ya da azalttığını söylemek mümkündür.  Anksiyete hastalarının da gül yağının faydalarıile sıklıkla rahatladıkları bilinmektedir.

5 – Gül Yağı Uykusuzluk Sorununu Çözer ve Vücuda Zindelik Verir

Gün içinde yaşanan yorgunluk ve uykusuzluktan gül yağı ile kurtulmanız mümkün. Zihni yatıştırıcı etkisi iele gül yağı enerjisi ile kan dolaşımı hızlanır ve vücudunuza zindelik verir. Kişi bu sayede kendini daha dinç hissedecektir.

6 – Cinsel Dürtüleri Arttırıcı Etkisi ile Gül Yağının Faydaları

Özellikle gül yağı frekans yükseltme nasıl kullanılır diye merak edenlerin sayısı oldukça yüksek. Gül yağının faydaları arasında cinsel dürtüleri harekete geçirdiğine dikkat çekilmektedir. Kadın ve erkekler kıyaslandığında ise erkekler üzerindeki etkisi çok daha yüksektir.

7 – Aromaterapilerde Gül Yağının Faydaları

gül-yağının-faydaları

Özellikle rahatlatıcı etkisinden bahsedilen gül yağının etkileri aromaterapide çok fazla kullanılır. Direkt olarak gül bitkisi veya yağı yanında rahatlatıcı diğer yağlarla hazırlanan karışımlar sayesinde aromaterapilerden alınan verim maksimum düzeye çıkmaktadır.

8 – Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Gül yağı faydaları İbrahim Saraçoğlu gibi birçok uzmanında tavsiyesiyle ve hazırladıkları kürlerle hastalıklara karşı bağışıklık güçlendirdiği ortaya çıkmıştır. Antioksidan özelliği ile hastalıklara karşı vücudunuzu korur ve daha dirençli olmanızı sağlar.

9 – Sağlıklı ve Güçlü Saçlar İçin Gül Yağı Maskesi

Cildinize olan yararlarının dışında gül yağı saçlara da çok iyi gelmektedir. Özellikle saç diplerine hafif masajla uygulanan saç maskesi saç köklerini güçlendirir ve dökülmelere karşı dirençli olmasını sağlar. Dökülmenin yanı sıra saçlara parlaklık verdiği de sıklıkla karşılaşılan yararları arasındadır.

10 – Yara ve Kesiklerin Hızlı İyileşmesini Sağlar

Gül yağının faydaları arasında en önemlilerinden biri de yaraları, yanık ve iltihaplanmaları hızla iyileştirmesidir. Düzenli kullanım sonucu ciltte oluşabilecek yara izlerini ortadan kaldırır. Anti bakteriyel özelliği ile iltihapların hızla kurumasını ve iyileşmesini sağlar.

Merak Edilen Sorular

Günümüzde doğal yağların hem psikolojik hem de fiziksel faydalarından sıklıkla faydalanılır. Gül yağının faydaları da bunlar arasında en sık bilinendir.

1 – Gül Yağının Yüze Zararları Nedir?

Alerjik bir cilde sahipseniz gül yağı dahil tüm ürünleri cildinize sürmeden doktorunuza mutlaka danışmalısınız. Aksi taktirde beklenmedik sonuçlar alabilirsiniz. Bunun dışında gül yağını gün ışığında kullanmak ciltte lekelenmeler yapacağından önerilmez.

2 – Gül Yağı Nerelere Sürülür?

Gül yağının faydaları sırasında cilde doğrudan sürmek en etkili yollardan sayılabilir. Burada uygulayacağınız yöntem özellikle nem sağladığı için cildin en kuruyan bölgelerinde kullanmaktır. Bu iki bölge ise dirsekler ve topuklardır.

3 – Gül Yağı Dişil Enerji için Nereye Sürülür?

Gül yağının faydaları içerisinde bulunan cinsel gücü arttırmayı özellikle kadınların bileklerine sürerek kullandığı bilinmekte ve önerilmektedir. Bu sayede karşı kişinin cinsel dürtülerini harekete geçirmiş olacaksınız.

4 – Göbek Deliğine Neden Gül Suyu Sürülür?

Frekansları harekete geçiren gül yağı ve suyu göbek bölgesine sürüldüğünde burada bulunan denge ve kadın enerji çakrasını harekete geçirdiğine inanılmaktadır. Cinsel ilişki sırasında da sıklıkla bu taktik kadınlar tarafından kullanılır.

5 – Gül Yağı Koltuk Altına Sürülür mü?

Nemlendirici etki gül yağının faydaları arasındadır. Koltuk altı bölgesini hem nemlendirmek hem de istenmeyen koku oluşumuna karşı korumak için gül suyu ve yağından yardım alabilirsiniz. Bu şekilde ne dengesini de sağlamış olacaksınız.